Tjejsnack V.33 & V34

Eftersom jag var bortrest förra vecka så kommer både v. 33 och v.34:as tjejsnack här.... Glöm inte att svara själva. :)

V.33
Minns du din första riktiga kärlek? Var, när, hur?
Jag kan nog säga så här att jag har hittills bara haft en riktig kärlek. Å jag kan inte riktigt svara på när jag kom på att han var det... Det bara kändes i maggropen. Vi var tillsammans i sju år.

Minns du första killen du hade? Kommer du ihåg hur det var? Kändes?

Oj, min första kille.... Det var Mikael vi gick i ettan, det var skoj. Vi hade jätteroligt ihop. Var ute och cykla lekte i kojor och byggde fort. Helfestligt. :) Jag var lite pirrig när vi bestämde att vi skulle vara tillsammans men vi hade ju varit polare både före och efter vi var ihop så det var inte så stor skillnad.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Varför, varför inte?
Inte på kärlek. Men jag tror på passion och lust vid första ögonkastet. Kärlek får jag till en person som jag verkligen kan lita på, sånt dröjer för mig.

Vad är kärlek för dej?

Kärlek för mig är när jag känner mig trygg med någon människa. Jag känner att jag kan lita och blir litad på. Jag vet att person inte vill såra mig.

Har du en pojkvän/flickvän för tillfället? Hur länge har ni varit tillsammans, bor ni ihop? Distans? Om inte skulle du vilja ha det nu? Motivera.
Nej jag är singel. Trivs väldigt bra med singellivet, man behöver ju inte vara ensam bara för att man är singel. ;) Men visst ibland så vill man ju uppleva kärleken igen. Jag tror att när jag är redo igen för att uppleva kärlek så kommer det lösa sig.

V.34
Spelar åldern någon roll? När, varför?
Ibland, men inte ofta. Jag tycker det är bra att vi har gränser för alkohol, körkort och filmer. Men det systemet är ju lite halvknasigt. Men annars så bryr jag mig inte så mkt om hur gamla folk är. Människor är så olika ändå.

Har du önskat att du var yngre/äldre än du är någon gång? När, varför?
När jag träffade mitt ex. så ville jag vara äldre. Jag var 17 och han 27. Han kunde gå på krogen, inte jag.

Har du ljugit om din ålder någon gång, varför, i vilket sammanhang?
Några gånger, i krogkön och till snubbar. :) Men det var när man var yngre. Idag är jag en stolt 24:a åring!

Hur gammal vill du bli om du fick leva ett friskt liv? Motivera!
Så länge jag är frisk så spelar siffran ingen roll. Jag tänker bli en riktigt söt liten tant när jag blir gammal.

Vilken ålder i ditt liv så här långt, har varit den bästa? Motivera!
Jag vet att jag tyckte om att vara 9-11 år. Allt var okomplicerat. Men just nu är jag i ett läge i livet att jag trivs verkligen med mig själv och med vad jag gör så jag kan inte bestämma mig 24 eller 10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0