Ingen sommar utan ragga.... :)

Nej ni, vad är en svensk sommar utan en riktig grillfest? Vårat gäng kan nog fixa de mysigaste grillpartajerna. Allt med de riktiga ingredienserna. Flanders baksida, (som är den mysigaste precis vid ån) massor av sommarmusik alá Gouvernor Andy och Kalle Bah, världens största lass av kött och massor av god öl! Det som är det bästa när vi träffas och grillar är att vi är verkligen ett gäng med olika människor. Ingen av oss är lika, så det blir en skön mix av människor som bara träffas äter, dricker och skrålar till musik. En del bättre och en del sämre i mitt tycke. Bästa låten igår var nog ändå när alla sjöng eller rättare sagt skrek Karma Chameleon och Flanders gav oss en helvetes show! You go girl.
En annan skön grej som hände igår var när Nicklas tyckte att vi alla skulle ha lite allsång. Jag börja föreställa mig Anders Lundin på skansen och börja öva på min bästa sommarvisa... men ack så fel man kan ha. Nicklas ville att vi skulle sjunga runkbullen. Ni som inte har hört denna... den går lite såhär.
-Runkbullen är en bulle med runk på.
Detta skulle man upprepa ett ex antal ggr när man inte längre ville sjunga den så skulle en i församlingen utbrista.
-Linda tyckte den var go så hon tog en bulle med runk på.
Väldans udda att sitta ett gäng vuxna (hmmm vuxna och vuxna) människor och verkligen klappa händerna i takt och sjunga denna märkliga visa. Det sluta med att vi alla låg och tjöt av skratt och att Nico ville lyssna på hårdrock.
Kvällen sluta som vanligt nere på Tullen. Nästan alla var fulla like a kastrull.
Kända citat från igår kväll:

Frida : -Jag sitter som en skruvmejsel!
Nico: -Det här är den bästa, den är fan guld!
Flanders: -If the coulers where like my dream, red gold and green!
Malin: -Jag ska äta så mkt godis så ifall vi kraschar så flyter jag som en kork.

Idag har blivit en soft dag. Pizzapicnic i gräset. Det är nog inget som slår det. Lev väl och tänk på att för många kockar gör ingen god soppa. Plus att gräset är fan grönare på andra sidan.
image6


Två brudar som vet hur det ska gå till när man grillar! Carro och Frida the grillmasters!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0