S.M.A.R.T

Hmm okej jag vet att jag är smart... haha!  Så tänkte jag första gången Bosse skulle berätta om SMART metoden. Men till min stora förvåning börja han inte prata om mig. Tokigt värre,,, jag som är bäst och allt. Nä istället var det en metod att bedöma om man skulle fortsätta med ett projekt eller inte....

Så om ni ska starta ett projekt tänk på om det är:
Specifikt, det finns ett tydligt mål som bara gäller erat projekt.
Mätbart, kan man svara ja eller nej om målet går att uppnå?
Avgränsat, ni får inte sväva ut för mycket. Tänk på vad som inte ska ingå.
Realiserbart, tänk på att inte det ska finnas kosing, tid, personal och material till det ni vill göra. (Resurser)
Tidsatt, ni måste ha ett datum där målet ska vara uppnått.


Ja när ni har gått igenom dessa punkter och ni känner att allt går att uppnå. Då kan ni kalla det ett projekt. Å nej att gå upp ur sängen är inte ett projekt, ni gör det varje morgon så det ingår i den vanliga rutinen, alltså linjejobbet!! :)

image109image110

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0