Husmor=jag?

Idag har det blivit storkok. Har kommit på att jag aldrig lagar mat hemma, för att jag aldrig har tid efter jobbet. skumt vad det har varit mycket i sommar. Så börja jag funta på vad jag har atit... det har typ inte varit någe efter att man har slutat jobba om man inte har ätit hemma hos mamma eller polarna. Så idag tog jag mig i kragen och gjorde iordning 30matlådor. Ja ni läste rätt... 30st. Nu borde jag klara mig ett tag.
Det blev:
köttfärsås 11portioner (kan ju varieras med både spagetti och makaroner)
Lasagne 6portioner
Mosakka 6(eller hur det stavas)
Kyckling i lergryta 7portioner (mmmm morötter)
Det bästa med att göra en köttfärssås är att man kan göra massor av fortsättningsrätter.... Det blev lasagne och mosakka av rena farten. Hade i linser och morötter och då blir det inte så dyrt heller.
Allt gick på cirkus 200kr... men då hade jag linser och krossade tomater hemma.

Kommentarer
Postat av: Ante

haha, du e ju inte klok..;-)

2008-08-04 @ 21:42:19
Postat av: ewe

men om du köper hus och jag flyttar in... då kan jag laga massor av matlådor till dig. :) Det är vänskap!

2008-08-04 @ 22:58:00
URL: http://fruktbrallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0