Klantewe i farten igen

Igår var ännu en sån där dag när ewe bevisar hur klantig hon är...  eller klumpig? :)

Dan innan midsommar är ju årets största försäljningsdag under året på trossen, så då gäller det att man inte skadar sig, vem gör det halv sju på morgonen??? Jo Ewe såklart. står och skivar fläskkarre i godan ro när jag helt plötsligt skivar mitt lillfinger istället. oj då... men smart som jag är så tycker jag inte att det är så farligt, går och försöker plåstra om mig själv. Chefen ser mitt halvhjärtade försök och undrar smått roat varför det rinner blod på min arm.
- Ingen fara, det går över. Säger jag då
Han skickar dit Marianne som får plåstra om mig istället...
Det blöder igenom och jag drar på mig en handske istället och fortsätter men karren.
Det sluta blöda cirka 4h senare.

Lite senare på dagen så står jag i fikarummet och värmer min lunch. Då utbrister Lena.
-Ewe! Du har ju världens fläck på asset.
Oj då tänker jag och ber henne ta bort den.
Då börjar Lena asgarvar istället, det är inte en fläck det är ett hål. Ett relativt stort hål mitt på asset och jag bar vita trosor.
Jag frågar manda om hon har sett detta under dagen eftersom vi har jobbat ihop och hon svarar
- Ja, jag trodde du visste om det och ville ha det så.
Självklart vill man ha hål i asset, vita trosor och jobba i charken där man står med asset mot kunderna hela dagen! Självklart!!

Glad Midsommar, idag ska jag sitta i kassan och då spelar det ingen roll om ngn upptäcker ett hål i mitt ass... det syns ändå inte. :) puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0