Laxsmurr!

Godaste maten ever!!!

Varmrökt lax med gräslökssås 4port

4 bitar varmrökt lax
1 burk lätt creme fraiche
1 kelda matlagningsgrädde
1 hönsbuljongtärning eller grönsaksbuljong
1 pkt fryst gräslök eller färsk
Svartpeppar och Salt
kokt potatis

1. Koka potatisen
2. När potatisen nästan är kokad, blanda creme fraice och grädden. Koka upp ha i buljongtärningen
och gräslöken. Låt sjuda en stund. För tjockare sås ha i lite maizena.
3. Salta och peppra lite efter behag
4. Ta bort skinnet på laxen och servera alltihopa med en valfri sallad. Jag älskar spenat till!

Smurrummmmbumm va gott!!!


Lite roligt är det, jag tar ganska ofta kort på konstiga saker. Speciellt min mat men när jag laga min favvorätt så gjorde jag inte det. Så tyvärr så blev det ingen bild. Mayby next time! Pöss

Får bli en bild på en lax istället

image193

http://www.havsoringpaosterlen.se/bilder/elias_lax.jpg

Att det dessutom råka följa med en söt en kille vid namn Elias som hade fått upp en lax på 9.3kg! hatten av, bra fiskat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0