i vilken ordning vaddå??

ja, kommer ni ihåg den där roliga historien om min fläkt i köket... haha jätteskoj, jätte jätte jätte skoj! eller inte

ja de var ju och skulle fixa den i typ januari, de höll på och de höll på. Sen blev de inte klara å jag gick och vänta oc hvänta på att de skulle komma och fixa det sista. Men ingen hantverkare kom. Det enda de hade gjort var att stjäla mitt måttband. ja kanske ni kommer ihåg. Flanders gör det iaf. :) ja sen började mitt ringande till Trobo och Christina som är lite ansvarig över det här med ombyggnader och renoveringar blev bara mer och mer generad. Så helt plötsligt händer det ju, som de säger i reklamen. Jag kom gåendes upp för trappan torsdagen innan jag åkte till Rhodos å upptäcker att en snickare håller på inne hos Börje (min granne). jag måste stänga börjes dörr för att komma in i min så och när jag gör det så upptäcker snickaren mig och börjar prata. Han förklarar då att de äntligen ska fixa till allt och att han kan komma till min lägenhet på måndag. Perfekt säger jag eftersom jag är bortrest kan ni springa bäst ni vill. Han lovar då att han även ska ringa målaren så allt är klart tills jag kommer hem.
Mmmm eller hur!
Så lätt ska det inte vara.
Planet landa igår och då ringer jag min Mami för att berätta att jag inte krascha och allt det där man bör meddela sin mami när man har varit ute och rest. :) Å hon säger att snickaren inte har gjort något i lägenheten utan att han har fått ryggskott och skrivit en lapp om att han inte vet när han kan komma och fixa det.
Ahhh kommer hem svinigt trött eftersom jag och Petra glömde visst bort att sova i lördags natt och upptäcker att de har verkligen inte gjort ett smack. Nada kapuff ingenting.
Idag ringer jag till Trobo och säger att jag vill ha besked om när de kommer att komma. Jag bor ju som bekant i en skolåda och det är inte världens lättaste att komma hem efter att ha varit borta och försöka packa upp en resväska i en lägenhet som det står grejjer överallt eftersom en snickare och målare skulle ha varit och fixat lägenheten när man var borta. Jag vill ju inte ställa iordning allt och att de sedan kommer efter två dagar och jag måste plocka undan det igen.
När de ringer upp efter flera timmar så självkart ska de komma imorgon. Min enda lediga dag denna vecka då jag ska sitta och plugga inför tentan på torsdagen och göra klart alla restuppgifter från förra vecka när jag var borta. Varför varför kan inte jag ha lite tur när det gäller dessa hantverkare!!!!!!!!!!!! åhhhh Trobo och de där från den där fläktfirman suger hängpung å det grövsta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0